استفاده بهینه از بقایای محصولات کشاورزی و ضایعات غذایی در جیره دام ها

به گزارش روابط عمومی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، کرامت اله کیومرثی افزود: بر اساس تفاهم‌ نامه‌ای که با کارخانه خوراک دام پویا نهاده کیمیا انجام گردید مقرر شد ۱۱۰ تن خوراک دام با استفاده از ضایعات خرما تولید و با نظارت معاونت بهبود تولیدات دامی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های شیراز و فسا بین دامداران واجد شرایط توزیع گردد.

وی بیان کرد: از جمله اهداف اجرای این پروژه می توان به کاهش وابستگی واردات نهاده های دامی، افزایش کیفیت و سلامت  جیره پیشنهادی، جلو گیری از ضایعات و هدر رفت اغلام خوراکی، افزایش بهره وری در مصرف خوراک ها، کاهش کمی جیره مصرفی با افزایش ضریب تبدیل، کوتاه کردن دوره پرورش و پرواری و تاثیردر قیمت تمام شده محصولات دامی اشاره کرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های معاونت بهبود تولیدات دامی در سال جهش تولید فرآوری روی ضایعات کشاورزی با کیفیت است.

وی تاکید کرد: این محصول یارانه‌ای جهت مصرف گوساله پرواری تلیسه و گاو خشک و همچنین گاوهای شیری با تولید شیر پایین می باشد و مصرف این خوراک با توجه به عادت پذیری دام به خوراک جدید می بایست به صورت تدریجی انجام گردد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=5205

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *