رشد 5/2 برابری ارزش صادرات خرما در سال 1399

به گزارش روابط عمومی مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، صمد رنجبری افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 54 درصد و از لحاظ ارزشی 244 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: بازارهای هدف صادرات خرما و خشکبار استان کشورهای ارمنستان، آذربایجان، ترکمنستان، امارات متحده عربی، قطر و کلیه کشورهای اروپایی و اروپای شرقی هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در جهت توسعه صادرات این محصول اقداماتی از قبیل پرداخت تسهیلات صادراتی با کارمزد 5/14 درصد، همکاری در برگزاری نمایشگاه های بین المللی خرما در استان و پیگیری تشکیل زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی از جمله خرما، برگزاری نشست های تخصصی با صادرکنندگان و رفع موانع و مشکلات آن ها و پیگیری اجرای مصوبات میزهای تخصصی خرما و خشکبار با همکاری سازمان صمت را انجام داده است.

وی بیان کرد: چالش های پیش رو برای صادرات خرما و خشکبار شامل: نوسانات شدید ارزی، تحریم های ظالمانه، مشکلات بانکی، همه گیری بیماری کرونا در سراسر جهان و بسته شدن مرزها، عدم ثبات قوانین و دستورالعمل های صادراتی، نبود هماهنگی بین رایزن های اقتصادی سفارتخانه های کشور با صادرکنندگان در خصوص بازاریابی، عدم وجود سیاست های تشویقی صادراتی متناسب با میزان صادرات هر محصول توسط صادرکننده دانست.

رنجبری یادآور شد: از دیگر چالش های موجود می توان به وجود صادرات فله که منجر به تزلزل در بازارهای هدف می شود، نبود برند های صادراتی معتبر، نداشتن فنون علمی و تخصصی بسیاری از صادرکنندگان در امر صادرات به عنوان مثال تولید کالای بدون نام و نشان جهت صادرات، عدم شفافیت در امور مختلف بخشنامه ها، دستورالعمل ها و … ، کمبود یا مناسب نبودن امکانات حمل و نقل و نداشتن بسته بندی مناسب صادراتی اشاره نمود.

 

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=5207

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟