آفت سر خرطومی حنایی خرما، چهار شهرستان فارس را به قرنطینه کشید

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ، حمید دبیری با بیان اینکه این آفت در سال 96 به فارس راه پیدا کرده است، ابراز کرد: در حال حاضر شهرستان‌های قیروکارزین، خنج، اوز و گراش با این آفت درگیری پیدا کرده و قرنطینه داخلی شده اند.       
به گفته وی، در روزهای اخیر جلساتی برای بررسی وضعیت آفت در این شهرستان ها برگزار شده و اعتباراتی برای مبارزه با این آفت برایشان مصوب و پرداخت شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید براینکه امکان و اجازه جابه جایی پاجوش از این شهرستان ها وجود ندارد، تصریح کرد: برای مبارزه با این آفت روش های جدیدی نیز مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفته است و اگر درختی آلودگی شدید داشته باشد امحاء می شود و چنانچه امکان درمان آن ها وجود داشته باشد فرآیندهای اصلاحی و درمانی برای شان انجام می شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت هجوم ملخ های مهاجم به مزارع و باغات استان فارس که اوایل آذرماه در بوشهر دیده شده بودند نیز گفت: هجوم ملخ ها به بندر بوشهر خوشبختانه کنترل شد و ملخ ها به فارس راه پیدا نکردند، با این حال جداول پیش بینی و نقشه های سازمان فائو نشان می دهد که در بهمن ماه باید منتظر هجوم مجدد ملخ ها باشیم.

دبیری خاطرنشان کرد: با توجه به این که سال گذشته مقادیر قابل توجهی سموم دفع آفات خریداری شد و مقدار زیادی از آن هنوز در انبارها موجود است، ممکن است امسال فرآیند مبارزه با افات چندان تحت تاثیر افزایش قیمت‌ها قرار نگیرد، اما با این روند بطور قطع در سال اینده برای تامین میزان سم مورد نیاز چالش هایی خواهیم داشت.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=5834

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *