انتصاب مشاور رئیس جهاد کشاورزی فارس در امور عشایر

پژمان نقش جامعه عشایر در مبارزات قبل تا دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران و رشادت این افراد در دفاع مقدس را برجسته توصیف و تصریح کرد: تاریخ گواه بر بصیرت این جامعه است و باید گفت عشایر آزمون خود را از دهه های قبل پس داده و بصیرت آنان متعلق به دیروز و امروز نیست و مدیران باید ظرفیت گران سنگ و ارزشمند عشایر را بشناسند و در عمل بر آنها ارزش بگذارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در پایان ضمن تاکید بر نقش دلاوری های عشایر در سرافرازی ، تداوم و استحکام نظام جمهوری اسلامی ، استفاده از پتانسل های موجود در میان عشایر برای پیشرفت استان را ضروری دانست.

نقش آفرینی عشایر در عرصه نظامی و اقتصادی

روح الله رشیدی کوچی گفت: عشایر در کوران تحولات تاریخی ایران همیشه نقش آفرین بوده اند، آن زمان که باید در دفاع از وطن اسلحه به دست گرفته و به جنگ با دشمن رفتند و امروز نیز نقش آفرینی موثر خود را در عرصه اقتصاد و تولید به نمایش گذاشته اند.

وی با بیان اینکه عشایر استان فارس در دوران دفاع مقدس 2200 شهید تقدیم انقلاب کرده اند، افزود: جامعه عشایری با وجود اینکه سهم به سزایی در عرصه اقتصاد مقاومتی و تولید دارد اما با سختی ها و مشکلاتی نیز دست به گریبان هستند، به گونه ای که به نظر می رسد دخل و خرج بسیاری از خانوارهای عشایری به دلیل بالا بودن هزینه های زندگی با هم توازنی ندارند.

روح الله رشیدی کوچی کارشناش ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری و از عشایر عرب خمسه است.

نشست مذکور با حضور سید محسن قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و  سرهنگ سید محمد شکوهی فرمانده سپاه عشایر فارس برگزار شد.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=5965

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *