کاشت نشاء فلفل دلمه ای رنگی در سروستان

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی  در استان فارس، سهراب عاشوری تصریح کرد: یک واحد گلخانه از مجتمع گلخانه ای مؤمن آباد به مساحت 1.6 هکتار اقدام به کاشت چهار رقم نشاء فلفل دلمه ای به رنگ های قرمز، نارنجی، زرد و سبز نموده است.

به گفته وی؛ گلخانه مذکور اولین گلخانه‌ای در شهرستان است که با استفاده از سیستم‌های هوشمند و اتوماتیک امکان کنترل دقیق و بهتر شرایط محیطی در مراحل مختلف تولید، صرفه جویی در مصرف آب و نهاده های کشاورزی به ازاء هر بوته و سالم سازی محیط کشت را فراهم کرده است.

او افزود: از دیگر مزایای ساخت این گلخانه افزایش تولید در واحد سطح و کیفیت بالای محصول تولیدی، کنترل بهینه آفات و بیماری‌ها و انتخاب گیاهان قوی و سالم برای کاشت است.

عاشوری با بیان اینکه گلخانه مذکور با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال راه اندازی شده است، اظهار کرد: از این مبلغ 100 میلیارد ریال به صورت تسهیلات از بانک کشاورزی پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان بیان کرد: پیش بینی می شود سالانه بیش از 300 تن سبزی و صیفی در این مجتمع گلخانه ای تولید و روانه بازار مصرف شود و زمینه اشتغال بیش از 20 نفر نیروی کار ایجاد شود.

 

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=6572

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *