توزیع یارانه‌ای تخم نوغان در کشور بدون افزایش قیمت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عدیل سروی زرگر در گفتگویی درباره توزیع تخم نوغان در کشور، گفت: تخم نوغان مورد نیاز کشور اعم از تولید داخل و وارداتی در ۱۳ واریته هیبریدی تامین شده و شبکه توزیع مناسب برای تسهیل دسترسی کشاورزان نوغان‌دار در کشور پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: نوغان‌داران می‌توانند با مراجعه به شعب منتخب و مراکز جهاد کشاورزی هر جعبه تخم نوغان را به قیمت ۱۵ هزار تومان تهیه کنند.

رئیس مرکز توسعه نوغان‌داری کشور با اشاره به این که شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات کشاورزی در راستای حمایت از نوغان‌داران، قیمت عرضه تخم نوغان را بدون افزایش نسبت به سال قبل به صورت یارانه‌ای تصویب کرده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی توزیع تخم نوغان در ۸ استان گرمسیری آغاز شده و در سایر استان‌ها نیز متناسب با شرایط اقلیمی و برگ‌های درختان توت توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر تعداد استان‌های فعال در نوغان‌داری از ۲۲ استان به ۳۱ استان افزایش یافته است.

به گفته‌ رئیس مرکز توسعه نوغان‌داری کشور، استان‌های گیلان، خراسان رضوی، گلستان، خراسان شمالی و مازندران به ترتیب رتبه اول تا پنجم تولید پیله ابریشم کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

سروی زرگر افزود: با رضایت نسبی کشاورزان از فعالیت نوغان‌داری و با توجه به راندمان تولید و فروش محصول در سال گذشته، امید می‌رود استقبال بهتری از این فعالیت به عنوان میراث کهن فرهنگی و اقتصادی انجام شود.

وی یادآور شد: طی سه سال اخیر با فعالیت بیش از ۲۷ هزار خانوار نوغان‌دار، خوداتکایی در صنعت فرش و منسوجات ابریشمی از ۲۸ درصد به ۵۲ درصد افزایش یافته است.

 

 

 

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=6941

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *