کمیته‌های تخصصی مشکلات عشایر را بررسی کنند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای عشایر استان فارس، گفت: عشایر جامعه‌ای فعال و تولید کننده است که کمترین میزان بیکاری را دارد بنابراین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گفته وی؛ مشکلات عشایر در حوزه‌های مختلف باید با تشکیل کمیته‌های تخصصی بررسی و با ارائه راهکار پیگیری و مدیریت شود.     

استاندار فارس اظهار کرد: در این میان، مواردی که نیاز به دستور بنده یا مراجع بالاتر دارد به صورت یک پیشنهاد ارائه شود تا شخصا موضوع را دنبال کنم.

ایمانیه با اشاره به فرارسیدن فصل گرما از یک ماه گذشته تاکنون خواستار تعمیر تانکرهای آبرسانی موجود و تهیه تانکرهای جدید شد.

او افزود: از آنجا که منابع مالی تأمین تانکر مشخص شده است فرمانداران باید نهایت همکاری را داشته باشند و مدیرکل امور عشایر در اولویت اول تا حصول نتیجه فوری پیگیری کنند.

ایمانیه همچنین بر افزایش سهمیه آرد عشایر اشاره و تاکید کرد: با انجام هماهنگی‌های لازم با رئیس اداره غله و بازرگانی استان، به سهمیه آرد عشایر اضافه خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنانش بحث تعیین تکلیف اسناد مالکیت را مهم دانست و افزود: این موضوع را از طریق شورای قضایی استان یا هر نهادی که لازم باشد دنبال خواهم کرد چراکه بحث سوء‌استفاده از برخی زمین‌ها تحت عنوان باغ‌شهری، آسیب‌زا شده است. 

ایمانیه اضافه کرد: توجه به مبحث خرید دام و نهاده نیز لازم به ارائه پیشنهادی جامع از سوی استان فارس به‌عنوان استانی که بیشترین تعداد عشایر کشور را دارد، حائز اهمیت است. 

استاندار فارس همچنین نسبت‌ به برگزاری میز خدمت در مناطق عشایر نشین استان قول مساعد داد و خواستار تشکیل زیرکمیته فرهنگی برای رسیدگی به مسائل فرهنگی عشایر شد.

وی؛ اصالت و اهل دانش و علم بودن را جزء خصایص عشایر عنوان کرد و گفت: مقایسه عملکرد فرمانداران در حل مشکلات اقشار مختلف به ویژه جامعه عشایری از نکاتی است که در رتبه‌بندی فرمانداران موثر است.

استاندار فارس در پایان خواستار ارائه پیشنهادهای سازنده توسط عشایر این استان، به منظور تدوین برنامه هفتم در موضوع عشایر شد.

 

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=7212

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *