آغاز همکاری شرکت های دانش بنیان با جهاد کشاورزی شیراز

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاوزی در استان فارس، ذبیح اله سیروسی تصریح کرد: در بازدید کارشناسان مسؤل جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان فارس و نشست تخصصی با مسؤلین و کارشناسان پارک علم و فن آوری نیازهای بخش کشاورزی این شهرستان بیان شد.

او افزود: در نشست تخصصی مقرر شد که ما نیازهای فناورانه را مکتوب به مرکز علم و فناوری استان فارس ارائه دهیم و با معرفی یک کارشناس رابط یافته‌های علمی و تحقیقاتی این شرکت‌ها را احصا  و به کشاورزان عزیز ارائه دهیم.

وی اظهار کرد: در راستای همکاری دو طرفه ما نیز با معرفی کشاورزان پیشرو به شرکت‌های فناوری، رشدیافته و دانش بنیان امکان استفاده از دستاوردهای شرکت های مذکور را مهیا می کنیم.

سیروسی تاکید کرد: امید است بتوانیم با این همکاری های  دو طرفه‌ نفوذ  دانش  روز و فناوری‌های جدید را در بخش کشاورزی تسریع کنیم و با کاهش هزینه های تولید و ارتقای سطح کیفیت محصولات هم به بهبود معیشت کشاورز کمکی کرده باشیم و هم سلامت و امنیت غذایی مردم ارتقا دهیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به توضیحات مسئولان پیرامون توانمندی‌های شرکت های پارک علم و فناوری این شرکت ها قطعا خواهند توانست نیازهای بخش کشاورزی شهرستان را پاسخگو باشند و در بالا بردن دانش کشاورزی کمک شایانی داشته باشند.

به گفته وی؛ از جمله شرکت های دانش بنیان مستقر در  مرکز رشد کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع تبدیلی چند شرکت با اهداف کشت بافت، هوشمندسازی گلخانه‌ها و تهیه و تولید خوراک دام هستند که فعالیت‌های بسیار خوبی دارند.

 

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=7510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *