تولید بالغ بر13 هزارتن انواع محصولات شیلاتی در فارس

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، علی فلاحی تصریح کرد: این میزان از تولید شامل 11 هزار و 197 تن ماهیان سردآبی، 1599 تن ماهیان گرمابی، 191تن ماهیان خاویاری و 763 کیلوگرم خاویار بوده است.

وی با اشاره به اینکه 651 تن ماهی نیز از ذخائر آبزیان در منابع آب های طبیعی و نیمه طبیعی استان فارس صید شده است، اظهار کرد: در سال جاری 16 میلیون و 350 هزار قطعه ماهیان زینتی نیز تکثیر و پرورش یافته است. 

فعالیت بیش از 1500 استخر دو منظوره در فارس 

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: با توجه به شرایط مناسب اقلیمی استان فارس و استفاده بهینه از آب کشاورزی، 1557 استخر ذخیره ماهی در 37 شهرستان این استان احداث و راه اندازی شده است. 

فلاحی با اشاره به اینکه شهرستان قیروکارزین با 429 واحد استخر ذخیره آب کشاورزی، بیشترین استخر پرورش ماهی را در بین شهرستان های استان فارس دارد،گفت: شهرستان های جهرم، داراب و مرودشت نیز از بیشترین استخر ذخیره آب کشاورزی برخوردارند. 

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: این مدیریت در سال جاری با همکاری سرمایه گذاران این بخش، همچنین همت و توان کارشناسان شاغل در این مدیریت نسبت به اهداف تعیین شده تولید آبزیان از عملکرد مناسبی برخوردار شده است.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=8183

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *