اطلاع رسانی در زمینه امنیت غذایی مهمترین گام در تامین امنیت روانی جامعه است.

محمد مهدی قاسمی با اشاره به اینکه جمعیت زیادی از مخاطبین صداو سیما در فارس فعالیتی مرتبط با کشاورزی دارند، افزود: در این استان 270 هزار بهره بردار بخش کشاورزی با اختصاص بیش از 50 درصد فضای کسب و کار فعالیت می کنند.

او اضافه نمود: تنوع حوزه کشاورزی و پراکندگی جغرافیایی بهره برداران این بخش و روستاییان در این استان پهناور ،  دسترسی به تک تک افراد جهت آموزش چهره به چهره را به سختی امکان پذیر می سازد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل صدا و سیما در ایجاد ارتباط تاثیرگذار با مخاطبان عام و خاص افزود: گسترش  همکاری سازمان جهادکشاورزی و صدا وسیما، زمینه ترویج و آموزش نکات فنی به بهره برداران در جهت  افزایش سطح درآمد و اقتصادی کردن  بیش از پیش کشاورزی  ایجاد  نموده و تحول چشمگیری را در استان فارس به عنوان قطب کشاورزی کشور در پی خواهد داشت.

قاسمی جایگاه کشاورزی استان فارس درکشور را با اشاره به رتبه اول تولید محصولات باغبانی، دومین استان مرکبات خیز و مقام چهارم دام و طیور بیان نمود.

در ادامه جلسه، مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس با اشاره به وظیفه سنگین این سازمان در مدیریت افکار عمومی به منظور تامین امنیت روانی جامعه افزود: یکی از مهم ترین زمینه های ایجاد امنیت روانی آگاه سازی و اطمینان بخشی به جامعه در ارتباط با تامین امنیت غذایی است.

سیدتقی سهرابی خاطر نشان کرد: فارس یک استان کشاورزی است و معشیت درصد زیادی از مردم با آب، خاک، کشاورزی و صنایع جانبی آن گره خورده است و ارتباط صمیمانه سازمان جهاد کشاورزی و صدا وسیما در پیشبرد اهداف کشاورزی کمک موثری خواهد نمود.و  افزود:صدا وسیمای مرکز فارس به عنوان یک سازمان امنیتی رسانه ای با نیروهای متخصص و متعهد بی بدیل خود علی رغم همه کمبود امکانات حداکثر همکاری در انعکاس اخبار جهاد کشاورزی را خواهد داشت.

سهرابی به لزوم راه اندازی دفتر جهاد کشاورزی در صدا و سیما جهت انعکاس سریعتر اخبار اشاره نمود و افزود: در موارد حساس که به تشخیص جهاد کشاورزی نیاز به اطلاع رسانی  در اسرع وقت باشد، بدون هیچ محدودیتی موضوع  به شکل زیرنویس منعکس می گردد،

وی همچنین با اشاره به سهولت استفاده از رادیو توسط کشاورزان در حین کار، افزود: از پتانسیل این رسانه در جهت اطلاع رسانی ترویجی و آگاهی سازی بهره برداران بخش کشاورزی حداکثر استفاده گردد .

این مقام مسئول گفت: در مسائل آموزشی به خاطر داشته باشیم که مخاطب امروز ما مخاطب فرار است، موضوع کشاورزی، غذایی مردم و موضوع آب موضوعات مهمی است که نیاز به تکرار دارد.

از دیگر مصوبات این جلسه تدوین و پخش پیام های کشاورزی متناسب با موضوعات و مخاطب در برنامه های مختلف صدا وسیما ، تهیه وپخش کلیپ و برنامه های تولیدی سازمان جهادکشاورزی متناسب با ضوابط صدا وسیما بود.

همچنین استفاده از کارشناسان کشاورزی در برنامه های گفتگومحورتلویزیون و استفاده از فضای مجازی صدا و سیما در جهت تامین امنیت غذایی هر چه بیشتر جامعه  از دیگر مصوبات این جلسه بود.

روزشنبه 12 خرداد جلسه ای به منظور توسعه تعاملات صدا و سیما مرکز فارس با سازمان جهاد کشاورزی در جهت پیشبرد اهداف کشاورزی در مرکز صدا وسیمای فارس تشکیل شد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=851

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *