مبارزه با ملخ شکم بادمجانی در اقلید ادامه دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید از پایش و مبارزه با ملخ شکم بادمجانی در سطحی بالغ بر 4500 هکتار از مراتع شهرستان شامل امیرآباد خسرو، تخت عروس، کافتر و تیمارجان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید، خدامراد طرفدار افزود: شرایط مساعد بارندگی و رطوبت کافی درمراتع موجب افزایش جمعیت این آفت شده که با افزایش تراکم ملخ شکم بادمجانی، عملیات سمپاشی در کانون های آلوده انجام شد.

وی با بیان اینکه این آفت جزو آفات عمومی بوده و مبارزه توسط دولت با همکاری کشاورزان بصورت رایگان انجام می گیرد خاطر نشان کرد: از اواخر فروردین ماه عملیات سمپاشی علیه این آفت آغاز شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: تمهیدات لازم به منظور مبارزه با آفت ملخ از قبیل سموم مناسب، دستگاه های سمپاش و بسیج نیروهای ادارات مختلف و نیروهای مردمی و کشاورزان اندیشیده شده است.

طرفدار عنوان کرد: برای مبارزه با این افت از سموم حشره کش مناسب ،نظیر دلتامترین و مالاتیون، استفاده می شود.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام گرفته توسط واحد حفظ نباتات این مدیریت، عملیات رصد و پایش ملخ شکم بادمجانی توسط همکاران مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان در حال انجام است تا با اقدامات به موقع از خسارت این آفت به مزارع، باغات و مراتع جلوگیری کنند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=9807

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *