رونق تولید با کشت گیاهان کم آب بر در دیمزارهای پاسارگاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، یحیی مرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد گفت: جهت اصلاح الگوی کشت در شهرستان پاسارگاد، امسال بیش از 300 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان پاسارگاد زیر کشت گیاهان مقاوم به خشکی قرار گرفته است.

منطقه پاسارگاد چند سالی است با بحران خشکی و کمبود اب کشاورزی مواجه است که جهاد کشاورزی پاسارگاد با همکاری کشاورزان در مقابله با این چالش، در مناطق کم آب این شهرستان، اقدام به کشت گیاهان راهبردی مقاوم به خشکی کرده اند و محصولات با کیفیتی را تولید نموده است

کشاورزان این شهرستان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما اظهار داشتند: تجربه موفق کشت دیم امسال، با وجود کمی آب کشاورزی، انگیزه ای شده است تا گسترش این کشت را در اولویت قرار دهند    

گیاهان قابل کاشت به صورت دیم و خشکی به جهت عدم استفاده از کودهای شیمیایی و سموم مختلف، محصولات سالم و ارگانیک را به ثمر می رسانند، که مواد موثر آن بیشتر از سایر انواع گیاهان مشابه است.

محصولات به دست آمده از کشت دیم، سود و بهره وری زیادی را نصیب کشاورزان می کند. نه تنها با فروش مستقیم محصولات، بلکه از طریق فرآوری های اولیه مثل خشک کردن، بسته بندی، ارزش افزوده زیادی نصیب تولید کنندگان و دیم کاران شده که فعالیت در بخش های مختلف تولید و فرآوری محصولات، موجب اشتغال زایی نیز می شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=9872

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *