آغاز برداشت جو در شهرستان پاسارگاد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد از آغاز برداشت جو مزارع پاسارگاد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد، یحیی مرادی با اعلام این خبر اظهار کرد: امسال در شهرستان پاسارگاد 5800 هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت جو قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود که بیش از     13 هزار تن برداشت جو از این سطوح داشته باشیم.

مرادی با اشاره به اینکه برداشت جو از اول خرداد ماه در بخش مرکزی آغاز شده است، تصریح کرد: ارقام کشت شده در سطح این شهرستان عمدتاً سرارود، بهمن و بهرخ بوده و متوسط عملکرد جو آبی 2.5 تن و جو دیم 0.5 تن در هکتار است.

او در ادامه افزود: هم اکنون حدود 20 دستگاه کمباین کار برداشت جو را در این شهرستان به عهده دارند که ازین تعداد10 دستگاه کمباین بومی است و در این رابطه اکیپ‌های برداشت متشکل از کارشناسان مدیریت و مرکز جهاد کشاورزی شهرستان و کارشناسان بسیج مهندسی همگام با کشاورز بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت دارند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: نرخ برداشت محصولات گندم و جو به صورت ساعتی و هکتاری محاسبه می‌شود که در این شهرستان ملاک بر مبنای هکتاری است و طبق تعرفه اعلام شده ستاد برداشت کشور با توافق بین طرفین کشاورز و کمباین‌دار پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=9880

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *