ارزیابی مراکز خرید گندم و کلزا از شهرستان های لامرد، مهر، فراشبند، لارستان، گراش، خنج و قیروکارزین آغاز گردید.
به گزارش روابط عمومی مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محقق زاده کارشناس این مدیریت با بیان این مطلب گفت: در این ارزیابی وضعیت این مراکز از نظر استفاده از برخی اطلاعات تولید کنندگان ثبت شده در سامانه نوین فناوری اطلاعات بهره برداران، داشتن تجهیزات نمونه برداری، دوربین مدار بسته، پوشش مناسب برای حفاظت از محصول، دیوارکشی، درب ورود و خروج، باسکول مجهز و استاندارد شده و ... بررسی گردید و نارسائی ها جهت رفع به مدیریت توسعه بازرگانی سازمان منعکس گردید.
وی افزود: با آغاز برداشت در این شهرستان ها، روند تحویل محموله های گندم و کلزا در این مراکز خرید از نظر نحوی افت زنی، تعیین میزان رطوبت و بطور کلی تحویل محصول با کیفیت و سالم براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی معاونت وزیر در شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی بررسی و تذکرات لازم جهت بهبود روند خرید ابلاغ گردید.
محقق زاده بیان داشت: با توجه به درجه حرارت بالای هوا، احتمال بارش های فصلی و نبود پوشش لازم در مراکز خرید روباز ضروری است برنامه ریزی های لازم توسط شرکت غله برای صدور مجوز حمل محصولات خریداری شده به سیلو و کارخانجات در اسرع وقت انجام شود.
براساس شرح وظایف این مدیریت فعالیت های شاخص در سال 97 در حوزه های مختلف بازرسی، ارزیابی و پاسخگویی به شکایات انجام پذیرفت.
به گزارش روابط عمومی مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، فرج اله عباسی مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات این سازمان با بیان این مطلب گفت: اهم این فعالیت ها شامل ارزیابی عملکرد طرح ها و پروژه های ملی و استانی 29 مدیریت جهاد کشاورزی و یک مرکز جهاد کشاورزی ویژه براساس موافقت نامه و اعتبارات تخصیصی سال 96، ارزیابی طرح و پروژه های اداره کل امور عشایری براساس موافقت نامه و اعتبارات تخصیصی سال 96، ارزشیابی مدیران ستادی و شهرستانی، ارزیابی و نظارت بر روند خرید گندم و کلزا در مراکز خرید 29 شهرستان استان، پیگیری رفع مشکلات برداشت چغندر قند طی 11 بازدید میدانی، ارزیابی عملکرد طرح توسعه کشت دانه های روغنی (کلزا) از مرحله کاشت تا برداشت، ارزیابی عملکرد مدیریتی 76 نفر از روسای مراکز جهاد کشاورزی، ارزیابی 36 دفتر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به منظور پایش روند صدور مجوزها و پروانه ها در 29 شهرستان ، پایش توزیع نهاد های کشاورزی (زراعی و باغی)، پایش روند توزیع نهاده های وارداتی دام و طیور در 24 شهرستان، جمع آوری و بارگذاری مستندات شاخص های اختصاصی و عمومی سازمان جهاد کشاورزی در سامانه جشنواره شهید رجایی ، اصلاح و به روز رسانی شاخص های ارزیابی عملکرد طرح و پروژه های شهرستان ها براساس مدل تعالی سازمانی، اصلاح و به روز رسانی شاخص های ارزیابی عملکرد مدیر شهرستان ها و مسئولین مراکز بوده است.
وی افزود: در راستای انجام وظایف تخصصی، پاسخگویی به 248 فقره درخواست و شکایت واصله از سامانه سامد، 70 فقره از سامانه سازمان بازرسی، 12 فقره از سامانه رسیدگی به شکایات وزارت جهاد کشاورزی، 832 فقره از اشخاص حقیقی و حقوقی، 21 فقره از دفتر پیگیری وزارتی، 74 فقره از دفتر بازرسی استانداری و 183 بازدید میدانی براساس گزارش های واصله از شهرستان ها انجام شده است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در زمینه برگزاری جلسات در سال گذشته، 12 جلسه در چارچوب جلسات ارتقاء سلامت نظام اداری و صیانت از حقوق مردم، 12 جلسه در حوزه مدیریت عملکرد، 17 جلسه در حوزه طرح تعالی سازمانی، 12 جلسه داخلی با همکاران مدیریت ، 4 جلسه نظام پیشنهادات و 2 دوره آموزشی ویژه کارشناسان و رابطین بازرسی برگزار گردید.
وی بیان داشت: سایر اقدامات و وظایف صورت گرفته که حسب دستور رییس محترم سازمان و وظیفه ذاتی این مدیریت بوده و محرمانه می باشند نیز به موقع صورت گرفته و نتایج آن به صورت محرمانه صرفاً به رییس محترم سازمان ارائه گردیده است.
با توجه به انجام ارزیابی سالانه پروژه ها و طرح های شهرستانی براساس موافقت نامه های مالی، ضروری است شاخص های ارزیابی بازنگری و به روز گردد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، فرج اله عباسی مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات این سازمان گفت: چارچوب این شاخص ها در سال گذشته براساس طرح تعالی سازمانی طی جلسات متعدد تدوین گردید و اولین دوره ارزیابی عملکرد شهرستان ها براساس این شاخص ها در سال 97 انجام پذیرفت.
وی افزود: با آغاز سال جدید بازنگری و به روز رسانی این شاخص ها در چارچوب طرح تعالی سازمانی براساس موافقت نامه های مالی، دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی در دستور کار کارشناسان ارزیاب مدیریت بازرسی قرار گرفت و تاکنون 2 جلسه داخلی در تاریخ های 18 و 22 فروردین ماه به آن اختصاص یافته است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از اهم مصوبات این جلسات انجام مکاتبات و برگزاری جلسات با مدیریت های ستادی به منظور بازنگری، اصلاح و به روز رسانی این شاخص ها متناسب با اولویت های سازمانی و پس از تدوین، نظرخواهی از مدیریت شهرستان ها می باشد.
حسب دستور ریاست محترم سازمان مبنی بر نظارت بر غرفه های توزیع میوه، مرغ منجمد و گرم طرح تنظیم بازار ایام نوروز، بیش از 140 ایستگاه توزیع در نقاط مختلف استان، به ویژه شیراز بازدید و روند فروش اقلام طرح تنظیم بازار مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، شهدادی کارشناس این مدیریت با بیان این مطلب گفت: این ارزیابی با هماهنگی های انجام شده با مدیریت توسعه بازرگانی از 26 اسفندماه 97 آغاز و تا 12/1/98 انجام شد و تعداد 106 نفر از پرسنل جهاد کشاورزی فارس در این مدت وظیفه نظارت بر توزیع این اقلام را برعهده داشتند.
وی افزود: دراین نظارت ها نکاتی که عاملین توزیع درهنگام فروش اقلام طرح تنظیم بازار باید رعایت می نمودند از قبیل نصب بنر، درج اطلاعات در بنر، فروش براساس نرخ مصوب، چگونگی برخورد با مردم، مجزا بودن میوه تنظیم بازار از سایر محصولات، انجام کار براساس دستورالعمل، حضور ناظر مقیم، رعایت نظم و انظباط ارزیابی و بررسی گردید و به منظور بهبود روند کار تذکرات لازم ارائه گردید.
شهدادی در خاتمه بیان داشت: براساس بررسی های صورت گرفته، مردم و فروشندگان از کیفیت و نحوی توزیع میوه امسال راضی بودند، که دلیل اصلی آن نظارت مداوم ناظران بر بارگیری، انتقال، توزیع عادلانه و فروش به قیمت مصوب عنوان گردید.
حسب دستور ریاست محترم سازمان مبنی بر نظارت بر غرفه های توزیع میوه، مرغ منجمد و گرم طرح تنظیم بازار ایام نوروز، بیش از 140 ایستگاه توزیع در نقاط مختلف استان، به ویژه شیراز بازدید و روند فروش اقلام طرح تنظیم بازار مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، شهدادی کارشناس این مدیریت با بیان این مطلب گفت: این ارزیابی با هماهنگی های انجام شده با مدیریت توسعه بازرگانی از 26 اسفندماه 97 آغاز و تا 12/1/98 انجام شد و تعداد 106 نفر از پرسنل جهاد کشاورزی فارس در این مدت وظیفه نظارت بر توزیع این اقلام را برعهده داشتند.
وی افزود: دراین نظارت ها نکاتی که عاملین توزیع درهنگام فروش اقلام طرح تنظیم بازار باید رعایت می نمودند از قبیل نصب بنر، درج اطلاعات در بنر، فروش براساس نرخ مصوب، چگونگی برخورد با مردم، مجزا بودن میوه تنظیم بازار از سایر محصولات، انجام کار براساس دستورالعمل، حضور ناظر مقیم، رعایت نظم و انظباط ارزیابی و بررسی گردید و به منظور بهبود روند کار تذکرات لازم ارائه گردید.
شهدادی در خاتمه بیان داشت: براساس بررسی های صورت گرفته، مردم و فروشندگان از کیفیت و نحوی توزیع میوه امسال راضی بودند، که دلیل اصلی آن نظارت مداوم ناظران بر بارگیری، انتقال، توزیع عادلانه و فروش به قیمت مصوب عنوان گردید.
ششمین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ارزیابی طرح ها و پروژه های شهرستانی و پاسخگویی به شکایات مردمی روز سه شنبه 97/10/11رأس ساعت 13 در این مدیریت برگزار گردید.